Type what you are searching for:

140 jaar ontwikkelingen en trends bij Seiko

De horloges van Seiko zijn al jaren een vaste waarde in het aanbod bij Van Hell Juweliers. Maar wist u dat het Japanse merk al 140 jaar bestaat? Het is een mijlpaal om trots op te zijn en die natuurlijk niet vanzelf is bereikt. Paul Daniels, President van Seiko Watch Europe B.V., vertelt graag meer over hoe Seiko de top heeft weten te bereiken en hoe het daar ook weet te blijven. “Always one step ahead of the rest.”

 

Wat zijn volgens jullie de trends/ontwikkelingen op het gebied van horloges op dit moment?

“Horloges die een eigen karakteristiek verhaal vertellen, dat is waar het steeds meer om gaat.”

 

Wat maakt de horloges van Seiko bijzonder?

“Always one step ahead of the rest.” Dit was de visie van Kintaro Hattori vanaf het moment dat hij het bedrijf in 1881 oprichtte. Een credo dat sindsdien de koers van Seiko heeft bepaald en dat staat voor méér dan een eeuw van innovatie. Kintaro’s principes, net als de wens om aan de emoties van consumenten te appelleren, zijn vastgelegd in deze slogan van de Seiko Group: “Moving Ahead. Touching Hearts”. Ook tijdens de viering van onze 140ste verjaardag in 2021 gaat Seiko door met het verfijnen en perfectioneren van onze technologische expertise, vastgelegd in ontwerpen die je in het hart raken.”

 

Waarin is Seiko trendsettend/toonaangevend als het om horloges gaat?

“Seiko’s Japanse DNA is in alle facetten terug te vinden en dat is wat Seiko toonaangevend maakt. Het is de basis van de bijzondere manier van ontwerpen. En dit beperkt zich niet alleen tot hoe een horloge er uit ziet. Het is het geheel waar het bij innovatieve producten om gaat. Seiko is een manufactuur die in staat is om alle onderdelen van een horloge in eigen huis te produceren. Dit is maatgevend voor de hoge kwaliteit en de precisie van het uurwerk. Daarnaast zijn gebruikersgemak en optimaal draagcomfort belangrijke waarden die terug te vinden zijn in de ontwerpen. Seiko haalt veel inspiratie uit de rijke geschiedenis die het merk over de jaren heeft opgebouwd (anno 1881). Een klassiek ontwerp dat opnieuw wordt uitgebracht, wordt in veel gevallen vergezeld met een lancering van een modernere herinterpretatie. Waardoor er met een moderne blik opnieuw naar een bestaand horloge wordt gekeken.”

 

Hoe ziet de nieuwe collectie eruit? Wat zal de klant zeker opvallen?

“Dit jaar bestaat Seiko 140 jaar en dat zie je terug in de collectie waarin prachtige ontwerpen in een speciale 140th Anniversary uitvoering worden uitgebracht en waar de inspiratiebron afkomstig is uit het land van herkomst; Japan. Zo is Ginza, de wijk in Tokio waar Seiko is opgericht, de inspiratiebron voor de nieuwe Seiko 140th Prospex en Presage 140th Anniversary Limited Editions.”

 

Wat mogen we in de (nabije) toekomst van Seiko verwachten?

“De mechanische horloges in Seiko’s Global Brands series Prospex en Presage zullen in toenemende mate belangrijker worden.”

 

Bekijk Seiko collectie

 

Paul Daniels

Paul Daniels, President van Seiko Watch Europe B.V.