Type what you are searching for:

Het merk van de maand: Tirisi Jewelry

Wie kiest voor fashion of er zelfs op vooruit wil lopen, kiest voor Tirisi Jewelry. Het merk staat voor verfijnde, elegante sieraden, altijd met een touch of ‘catwalk glam’. Maar het merk is meer dan alleen de good looks…

Het uiterlijk van een sieraad is voor Tirisi Jewelry belangrijk maar zeker ook de kwaliteit, misschien zelfs nog belangrijker, want dit merk is van superieure kwaliteit. Het merk maakt gebruik van 18 karaat goud, gecombineerd met microscopisch gezette, hoogwaardige diamanten en kleurstenen, ontworpen met het grootste oog voor detail.

Wie de collectie van Tirisi Jewelry, en ook die van het jeugdiger zusje Tirisi Moda aanschouwt, zou wellicht kunnen denken dat we hier een gerenommeerd merk uit bijvoorbeeld Italië voor ons hebben. Niets is minder waar. Tirisi Jewelry is op en top Nederlands en nog geen vijftien jaar oud.

Tirisi werd in 2010 opgericht door een Nederlands echtpaar met een onberispelijk oog voor detail. Natascha en Julian vullen elkaar perfect aan. Natascha, de creatieve geest met een unieke vrouwelijk touch, en Julian, de ondernemer die de business case schreef. Het idee voor een eigen merk ontstond toen Natascha een armband wilde kopen, maar niet kon vinden wat zij zocht. Betaalbaar, gegarandeerd van superieure kwaliteit en passend bij onafhankelijkheid en haar sterke vrouwelijkheid door de toon te zetten in plaats van deze te volgen. Dat was wat zij zocht, maar nergens kon vinden.

Door de sieradenmarkt opnieuw te bekijken, creëerde het man en vrouw-team in plaats daarvan hun eigen Tirisi-merken: Tirisi Jewelry en Tirisi Moda. Om inspiratie op te doen gingen Natascha en Julian in 2009 op wereldtournee. Bij het bezoeken van exotische steden en fantastische musea was het niet meer dan logisch om de nieuwe collectie naar die steden te vernoemen.

Sindsdien kennen we Tirisi van iconische sieraden voor iconische, stijlvolle vrouwen. Draagbare stukken voor de praktische levensstijl van vandaag. Een musthave voor de moderne vrouw die haar sieraden bij elke gelegenheid als fashion statement wil dragen, of ze nu de kinderen naar school brengt, een lunch afspraak met vrienden heeft, een bestuursvergadering bijwoont of een glamoureus feest bezoekt.

Voor het helemaal opnieuw ontwerpen van een nieuw merk is meer nodig dan alleen ontwerpvaardigheden. Natascha’s designtip: wees street smart, ga op een terrasje zitten en zie de wereld aan je voorbijtrekken. Alles springt in het oog: de overvloed aan kleuren, de voorbijrazende multiculturele bevolking en de hippe straatmode. Ze zijn haar inspiratiebron om de stadslook van vandaag om te zetten in de fantastische nieuwe sieraden van morgen. Zoals Natascha altijd zegt: “The World is My Catwalk…”

 

Tirisi collectie